lifestyle blogger

Ads

Post Top Ad

Monday, 16 June 2014

15:59:00

Hantaran bertunang..kerlasss

Hai semua..
Cuti sekolah dah habis...musim orang kenduri pun dah habis jugak.Tapi baru2 nie ada p kat umah member,adik dia bertunang.Biasa la kan,apa yang peliknya..Bukan apa,bila tengok hantaran tu yang buat khaty kagum sangat2.Tengok orangnya macam tak percaya dia mampu melakukan @membuat hantaran sendiri tapi memang kerlasss la..
















khaty suka pic nie..nmpk mewah giler..

nie massa tak pasang lampu lagi


Cantik kan,nampak macam order kat kedai,tapi hand make si dara,Ye la,khaty nie masih anak kampung(ahaks),so jarang2 tengak si dara boleh buat hantaran yang cantik n kerlass begini,kalau ada duit tapi tak kreatif pun tak jadi jugak,nie bawu bertunang,tak tau la majlis nikah dan kawin lg kerlass la asanya...sesiapa yang berminat boleh la pm khaty..chewahh..bukan khaty buat,tapi bolehla khaty tolong adjust..hehehehe..

Buat sendiri lagi jimat dan sangat puas hati..
Selamat mencuba

Friday, 13 June 2014

08:54:00

Rawatan alternatif:membuka salur darah jantung tersumbat

Hai semua...
Khaty ingin berkongsi sedikit ilmu @ maklumat mengenai organ dalaman kita yang sangat penting iaitu JANTUNG
ini merupakan salah satu lagi cara rawatan alternatif untuk membuka atau meluaskan salur darah yang tersumbat di JANTUNG.Oleh itu,sesiapa yang mempunyai masalah jantung tersumbat dan perlu menjalani angiografi atau bypass,bolehlah mencuba rawatan alternatif ini,semoga anda tidak perlu melalui pembedahan bypass tersebut.
Resepi ini diberikan oleh Vaid Sahab (doktor di Auyervedi) untuk dikongsi bersama.
Bahan yang diperlukan:
1 cawan jus lemon
1 cawan jus halia
1 cawan jus bawang putih
1 cawan cuka epal
Caranya:-
Campurkan semua bahan di atas dan masak dengan api yang perlahan selama 1 jam ( 60 minit) atau sehingga bahan campuran ini tinggal 3 cawan.Sejukkan,kemudian campurkan dengan 3 cawan madu semulajadi,dan simpan dalam balang yang bersih.
Minum campuran ubat ini satu (1) sudu makan setiap hari.Amalkan sehingga 30 hari dan rasai perbezaanya.In sya Allah rawatan ini akan berhasil.
Setiap umat yang hidup di dunia ini hendaklah berusaha mencari penawar untuk setiap penyakit yang di hadapinya.Setelah itu,berserah kepada Yang Maha Esa ( tawakkal).
Khaty copy paste dr sahabat wassup...yang baik itu dari Allah s.w.t dan yang jelek itu datang dari diri sendiri..
SELAMAT MENCUBA...
 boleh jugak kalau nak tanya c.google...

Thursday, 12 June 2014

15:59:00

kuih muih tradisional..


Hai semua ;)
Sapa suka makan kuih??erk..x kan orang malaysia x makan kan..tiap2 pagi sarapan wajib la ada kuih kan..banyak mana anda mengenai kuih muih nie..ka ada yang janji sedap ,semua ok..samala macam khaty,selagi kuih tu sedap n sedap jugak mata memandang,apalgi..beli la...nak buat pon bukan terror...tapi nie ada beberapa kuih yang khaty pandai buat n pandai makan,tapi ada sifu di sebelah la iaitu mak khaty...(cayang mak)

yum..yum..yum..semua sedap2 belaka..yang atas nie paling khaty suka sangat la..





 yang manis2..yang lemak2..bulan puasa yang akan tiba,maka banyaklah kuih muih yang akan muncul....

ini adalah kuih yang khaty suka n boleh buat la...banyak lagi kuih muih yang ada,lain negeri lain citarasa..anda bagaimana??

SELAMAT MENCUBA & MENCARI KUIH MUIH INI..
gambar tu hiasan semata2..mnt tolong c.google

Tuesday, 10 June 2014

15:16:00

Kosmetik Higoat

Antara barangan kosmetik dari produk HIGOAT:-

HCC501-1 Natural

HCC501-2 Red

HCC501-3 Chocolate
HCC501-4 Maroon
Sememangnya lancar, Lusciously Cantik menyerlahkan kecantikan semulajadi anda dengan bibir bertenaga dan memikat . Konserto keyakinan baru anda dijumpai dengan HR Gincu bibir yang kelihatan glamor, tahan lama, besar sekali, dengan wajah yang berseri cantik, licin dan semulajad.
Gincu HR datang dalam lima warna baru yang menarik yang sesuai dengan mood dan mewah anda; Merah, Maroon, Choclate, Pink dan Natural.HCC501-1-2 NaturalHCC501 RedHCC501-3 ChocolateHCC501-4-6 MaroonHCC501 PinkDiperkaya dengan kebaikan sihat semulajadi susu kambing dan mempunyai vitamin untuk melembap dan  bibir sihat, jadikan sebagai HR Gincu pilihan. Mengucapkan selamat tinggal kepada  bibir tidak bermaya dan kering!Sememangnya lancar, Luciously CantikMenyerlahkan kecantikan semulajadi anda dengan bibir bertenaga dan memikat . Bina keyakinan baru  dengan HR Gincu bibir yang kelihatan glamor, tahan lama, besar sekali, dengan wajah yang berseri cantik, licin dan semulajadi .Gincu HR datang dalam lima warna baru yang menarik yang sesuai dengan mood dan mewah anda; Merah, Maroon, Choclate, Pink dan Asli.

Goat’s Milk Lipgloss-Natural 4.5gm | HCC505-1
fungsi:

- Melindungi bibir dari kekeringan
- Melembap dan menyegarkan bibir
Penggunaan:
Sesuai untuk semua jenis bibir
Pelembap bibir (Irwansyah) kelembapan kaya dari susu kambing dan vitamin E daripada minyak sawit membuat bibir segar dan lembap. Digunakan secara langsung ke bibir atau disapu bersama Susu Gincu kambing.



Lips Perfectionist – SANDHCP 511-01
Lips Perfectionist – RUBYHCP 511-02
Lips Perfectionist – CHERRYHCP 511-03
Lips Perfectionist - MAGENTAHCP 511-04
Lips Perfectionist – FUSHIAHCP 511-05
Formula hasil dipertingkatkan. Lip kesempurnaan muncul dalam pemilihan separa telus warna yang menarik. Licin dan kesan tekstur lembap yang merebak lebih merata dan kelembapan berpanjangan kepada bibir.

Eye PerfectionistHCP 510
Warna: Hitam Instense
2 dalam 1 maskara & pelapik mata kalis air mudah dikendalikan.
Maskara - Ciri-ciri bulu mata  tirus, panjang dan tebal dengan hanya satu sentuhan.
Raja mata - pelapik mata cecair, mudah untuk mengendalikan  mata lebih menonjol dan menarik.

Face Cream Foundation- Fair Lady (10gm) HCC506-1
Face Cream Foundation – Natural Sand (10gm) | HCC506-2
Face Cream Foundation – Earthly Tan (10gm) | HCC506-3
Ini asas krim adalah sempurna untuk menyembunyikan ketidaksempurnaan kulit seperti parut jerawat, pigmentasi dan lain-lain
Membantu melicinkan tona kulit tidak sekata untuk kulit yang lebih cerah. Dengan SPF 15.
 
 
Compact Powder HR - Peachy Glow (02) | HCC507-2  

Compact Powder HR- Sweet Ivory (01)HCC507-1
 Serbuk padat HR memberikan liputan sempurna untuk cahaya dan rasa seperti sutera. Dipertingkatkan dengan formulasi perlindungan SPF 15, ia menapis 92% sinaran UVB harmfull daripada kulit anda memberi anda yang sihat dan semula jadi kelihatan kilauan.



Color PerfectionistHCP 509-2
Color PerfectionistHCP 509-2





 Pembayang Mata Blush elegan dan glamor. Kombinasi warna serba boleh dan ini pasti memberi kesan kilauan mendedahkan anggun, bergaya dan cantik. Mudah untuk digunakan . Kekal dan tahan lama.


Skin Perfectionist-Two Way CakeHCP 508 -1 | HCP 508-2
  kesempurnaan kulit, asas & serbuk digabungkan cara dua.

Foundation - seragam menyambar, licin dan memberi kesan lembapan pada kulit. Sapukan pada muka kering.

Dual Powder Way - Bersama-sama SPF 15 untuk perlindungan dari sinar UV, kulit kelihatan muka lebih halus dan pernah elegan dengan lut kesan lekapan kilauan tahan lebih lama.

 SELAMAT MENCUBA...
sumber : http://www.hrgroup2u.com/beauty-2/  

Monday, 9 June 2014

14:59:00

Produk Kesihatan Higoat

Assalamualaikum hai...
Antara produk kesihatan /minuman kesihatan Higoat...

Goat’s Milk Tablet-Natural
 Tablet Susu Kambing  Gabungan Kurma, Madu & Kismis 
Yang perlu diambil sebagai makanan tambahan. Gabungan Kurma, Madu & Kismis.
Kaya dengan vitamin A & C yang baik untuk tulang yang sihat, mencegah ulser, gastrik & minda yang hebat.
Tidak mengandungi tepung gandum, kanji jagung, yis, gluten atau perisa dan pewarna tiruan. Hanya susu dari kambing khas dibangkitkan pada  konsep yang baru bentuk kambing organik digunakan untuk memberi anda produk ini berkualiti untuk keseronokan kehidupan.

Baik untuk tulang yang sihat, pencegahan ulser dan gastrik, mengambil tablet ini sebagai sebahagian daripada rutin.
Sesuai dengan diet harian anda t untuk semua peringkat umur terutama untuk
kanak-kanak, orang mengandung & warga emas.


Goat’s Milk Tablet-Natural

Goat’s Milk Tablet – Strawberry

Goat’s Milk Tablet – Chocolate
 

Ianya perlu diambil sebagai makanan tambahan. Baik untuk tulang yang sihat, mencegah ulser dan gastritis.Dalam tiga perisa lazat: Biasa, Strawberi dan Chocolate.Scientifically terbukti pengganti terbaik untuk susu ibu,kebaikan semula jadi sihat susu kambing kini mudah dibawa kepada anda dalam bentuk tablet dengan pilihan tiga perisa lazat, Strawberi, Coklat dan Asli.Tidak mengandungi tepung gandum, kanji jagung, yis, gluten atau perisa dan pewarna tiruan. 
 Hanya susu dari kambing khas dibangkitkan pada  konsep baru  bentuk kambing organik digunakan untuk memberi anda produk ini berkualiti untuk keseronokan kehidupan anda.Baik untuk tulang yang sihat, pencegahan ulser dan gastrik, mengambil tablet ini sebagai sebahagian daripada rutin.Suitable harian anda diet untuk semua peringkat umur terutama bagi kanak-kanak, orang mengandung & warga emas. Gabungan Susu Kambing, Laktosa, Gula Mikrotal, Gum Arabic & 3 rasa, Asli, Coklat &Strawberry.
 Mengandungi Protein, Lemak, Karbohidrat, Enzim, kalsium, besi, Vit A Vit B1, Vit B2, Vit C, Sodium & Potassium Sebagai menambah, sangat baik untuk demam kuning, penyakit kulit, dan pembentukan tulang dan gigi penjaga, mencegah Ulse perut, gastrik dan sebagainya 
Disyorkan pengambilan 2 hingga 6 tablet sehari.

Hi-Goat Power-X
Hi-Goat Power-X adalah khusus untuk minuman kesihatan masyarakat juga mengandungi 7 Adam Ekstrak
Keajaiban yang boleh merawat dan menjaga kesihatan lelaki. Ia mengandungi;
1) serbuk susu kambing yang mengandungi pelbagai nutrien.
2) Ekstrak Tongkat Ali untuk membantu peredaran darah dalam badan.
3) Extract, Maca meningkatkan pengeluaran air mani.
4) Ekstrak Goji Buah-buahan, membantu mengurangkan keletihan.
5) Ekstrak Biji Labu, meningkatkan pundi kencing dan saluran kencing.
6) Saw Palmetto Ekstrak, mencegah dan menyembuhkan bengkak, mampu mengekalkan kesihatan dan fungsi kelenjar prostat dan saluran kencing.
7) Ekstrak Epimedium Sagittatum-merangsang keinginan seksual.
Hi-Goat Super -Y
Super Hi-kambing-Y adalah khusus untuk minuman penjagaan dalaman dan kecantikan wanita. Ia mengandungi 7 campuran terbaik ekstrak makanan. Antaranya ialah
1) serat dari tumbuh-tumbuhan yang membantu proses pencernaan,
2) Kambing Susu Tepung yang diakui mempunyai pelbagai vitamin dan mineral berkhasiat.
3) Extract Collagen yang memelihara belia dan keanjalan kulit (anti-penuaan).
4) Ekstrak Kacip Fatimah, untuk membantu peredaran darah dan mengembalikan keanjalan otot dalam faraj wanita,
5) Ekstrak Manjakani pengukuhan payudara,
6) Extract, Acai Berry mengandungi antioksidan yang tinggi,
7) Sakura Bunga Ekstrak-menghalang pengeluaran sel-sel yang gelap kulit, menjadikan kulit lebih berseri dan bersinar.
Super Hi-Goat kandungan Y adalah seperti berikut;
Kambing-susu tepung.
-Kolagen.
-Serat Diet.
-Ekstrak Kacip Fatimah.
-Ekstrak Manjakani.
-Acai Berry Extract.
-Sakura Extract Bunga.
Strawberry-rasa.



Faedah HR Higoat Susu Tepung Hi Kambing Baik untuk mereka yang alah-sikap tidak bertoleransi. Makan dengan protein, enzim dan vitamin A yang adalahpenting untuk kesihatan tubuh. Membantu mencegah kanser, merawat gastrik, ulser perut, penyakit kuning, asma, insomnia, masalah kulit, hepatitis A, migrain, dan masalah buah pinggang. Menguatkan sistem imunisasi paru-paru, mengandungi faktor anti-arthritis (radang sendi).  
 susu kambing  lazat diminum tidak rasa kambing. Makanan dengan protein, enzim dan mineral yang adalah penting untuk kesihatan tubuh.Hi Faedah kambing
 • Baik untuk mereka yang alah-sikap tidak bertoleransi.
 • Makan dengan protein, enzim dan vitamin A yang penting untuk kesihatan tubuh
.• Membantu mencegah kanser, merawat gastrik, ulser perut, penyakit kuning, asma, insomnia,   masalah kulit, hepatitis A, migrain, dan masalah buah pinggang.
 • Menguatkan sistem imunisasi paru-paru, mengandungi faktor anti-arthritis (radang sendi).
 • Tahap gula Baki darah, meningkatkan kewaspadaan dan penumpuan.
 Ramuan: susu tepung kambing PureMenyediakan: Untuk cawan yang lazat susu, hanya campuran satu sacket daripada Higoat ke dalam secawan (200ml) air panasPenggunaan yang disyorkan: Untuk diambil 1-2 kali sehari
SpyHRu
HR Susu Kambing Kopi SpyHru dengan Spirulina. Spirulina Bantuan membuang toksin dalam badan Mengurangkan risiko kanser Meningkatkan stamina dan sistem imun terhadap penyakit 
Membantu pertumbuhan fizikal dan juga mental Adakah antioksidan, pengawet muda 
Mengurangkan artritis radang (sakit sendi) Merangsang kelenjar tiroid untuk kesihatan jantung Darah untuk perjalanan dalam aliran darah badan yang lebih sihat
Sesuai untuk semua peringkat umur Pemakanan.
Spirulina
Membantu mengeluarkan toksin dalam badan
Mengurangkan risiko kanser
Meningkatkan stamina dan sistem imun terhadap penyakit
Bantuan pertumbuhan baik fizikal dan mental
Adakah antioksidan, pengawet muda
Mengurangkan artritis radang (sakit sendi)
• Merangsang kelenjar tiroid untuk kesihatan jantung
Darah untuk perjalanan dalam aliran darah badan yang lebih sihat
Sesuai untuk semua peringkat umur
Hi-Goat MIX
AsalHigoat, Premium,SpyHru
FaedahHigoatMIX:
Merawatkencing manis
gastrik
Asma
Anemiaakut
• Strok
• Insomnia
Kakikebastangan&
• Migrain
Berdehit
Keletihan
Masalah Kulit
HiGOAT PREMIUM Goat’s milk+ kurma +Honey
 HigoatPremium Susu Nourishing
Untuk kekuatan badan.
- Simpan semula, bergetar dan menambah tenaga badan.
- Mengembalikan sel-sel urat besar.
- Menjaga kekuatan badan dan kira-kira.
- Merangsang tenaga seksual.
Membersih dan Meningkatkan Darah.
- Simpan semula kembali dan betul darah beku aliran darah.
- Membersihkan lapisan darah dan darah adalah bersih.
- Offset lemak dan membuat jantung aktif.
- Menghilangkan rasa kebas dan mengurangkan tekanan darah.
Higoat Cordial Mango 1 liter
HiGoat Cordial Lemon Tea 1 Liter
Produk terbaru dari HR Marketing Higoat Cordial berperisa minuman dalam tiga perisa, Orange, Teh Lemon dan Mangga
Tambah beberapa semangat dan keseronokan ke dalam hidup anda dengan Higoat CORDIAL baru. Dibawa kepada anda dalam tiga perisa dan masam - oren, mangga dan limau teh; Higoat AKRAB adalah minuman yang sesuai untuk satu pengalaman yang dahaga pelindapkejutan menyeronokkan. Rasa hebat, nilai yang lebih besar - menikmati sensasi keseronokan baru dengan Higoat CORDIAL baru hari ini!
HiGoat Hichoc 1Kg
 FAKTA DHA
DHA atau Malah, sesetengah asid atau asid lemak omega 3, merupakan komponen utama struktur otak kita retina satu. Kajian telah menunjukkan bahawa DHA manfaat sistem saraf kita, kesejahteraan hati dan organs.DHA lain tetapi lebih dikenali dengan faedahnya kepada ibu-ibu mengandung dan menyusu.
FAKTA KOKO
Koko yang tinggi Falavanoids. Flavanoids adalah merupakan kumpulan bahan kimia yang memberikan tindakan antioksida yang sangat bermanfaat
IRON 
 Faktor penting dalam pembentukan sel-sel darah merah
KALSIUM
  Kalsium membantu membina tulang dan gigi yang kuat.
VITAMIN C
  Vitamin C untuk penyerapan yang lebih baik daripada besi daripada sumber bukan daging.
  Sokongan Vitamin untuk penyerapan zat besi daripada makanan.
Bahan-bahan: Susu Tepung Kambing, Ekstrak Malt, Koko Serbuk, Oligofructose dan DHA
Simpan di suhu bilik dan ruang kering.
Penggunaan yang disyorkan: Untuk taken1-2 kali sehari  
200ml air / 5 sudu
HiGoat Trimmerz  450gm
Formula Advanced New Hilang 5kg IN DAY! Makan seperti biasa (dengan Nasi) 
Habbatus Sauda
 • antioksidan Kaya
 • Bantuan badan dalam metabooism protein, karbohidrat dan lemak
 Oryza Peptida
 • 6.1% dalam beras putih (protein) 16 kali (plat)
.• Protein yang paling sesuai untuk badan.
 • protein Mudah dihadam. 
• Pecutan metabolisme lemak.
 • Pengurangan pemendapan lemak. 
STEVIA 
• kalori rendah, pengurusan bantuan berat badan
 • Mengurangkan kelaparan dan keinginan untuk makanan karbohidrat yang tinggi. 
KURMA
 • Kaya dengan antioksidan.
 • Bantuan tubuh untuk menstabilkan dan mengawal hormon.
 • Menenangkan sistem saraf 
SUSU KAMBING
 • Mudah dihadam protein
 • Baki / pemakanan lengkap
.• Berat Badan peraturan.
 Garcinia Cambogia 
• Menghalang adenosina trifosfat sitrat lyase (ATP sitrat lyase)
 • lyase ATP sitrat merupakan enzim yang sintesis asid lemak dan karbohidrat untuk menghasilkan lemak (pemendapan kepada badan)
 Inulin
 • Merangsang pertumbuhan bifidobakteria usus
.• Meningkatkan kesihatan perut dan intestive. 
RamuanTrimmerz
 Krimer Bukan Tenusu, Ekstrak Malt, Ekstrak Garcinia Kemboja, Fiber Pemakanan, susu skim, oryza Peptida, Susu Tepung Kambing, Tarikh Ekstrak, Habbatus Sauda Extract, Stevia 
Kurus dengan Higoat TRIMMERZ
HiGoat True White 450gm
Kelebihan True White:
Memperlahankan Proses Penuaan,
• Mengurangkan Kedutan & Garis Halus,
Rambut sihat & bersinar
• Memulihkan kerosakan/ketegangan  kulit
Kesan Dalam 2 Minggu, 50% daripada Pencerahan,
Mengatasi Sembelit Masalah,
Mengurangkan Sakit Bersama,
• Meningkatkan Tenaga & Lebih Aktif,
Mengurangkan Patah Kaki,
Menguatkan Otot, Kuku & tulang,
Meningkatkan  Pengeluaran Susu,
• Mengandungi Nutrien yang Tinggi 
Untuk Ibu, susu kambing bernutrisi





Manfaat teh tarik Moganna:
• Mencegah Diabetes,
• Menjaga  Kesihatan Kulit,
• Mengawal Kolesterol Dalam Darah,
• Mengurangkan Tekanan Darah,
• Meningkatkan Kestabilan Minda,
• Mengurangkan Risiko Penyakit Kanser,
• Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung. 
Macam-macam ada.Sila pilih mana yang berkenan.
SELAMAT MENCUBA... 

sumber : http://www.hrgroup2u.com/nutrition-2/