Salam Aidhil Adha...

Assalamualaikum w.b.t..

Hari ini hari jumaat penghulu segala hari di awal oktober..kenapa kemeriahannya seperti tidak terasa seakan raya puasa na?bukan apa,orang selalu fikir yang raya haji nie khas untuk orang pegi haji ja.pastu,mesti ada orang sembelih lembu buat korban kan..dulu masa kecik2 dan tak berapa matang lagi,mmg yang tu la yang khaty rasa...pastu satu lagi,kalau raya haji nie orang kata yang paling meriah kat negeri kelantan..betui ka??

Khaty selalunya dan seperti biasa tiap2 kali raya mesti raya kat kampung khaty kat kedah..disebabkan khaty ada ramai jugak adik-beradik,so rasa raya haji pon sangat meriah bab persiapan sama ja mcm raya puasa..pastu yang paling best,bila ada orang yang hantar daging korban,berebut adik-adik nak p ambik..hahaha..masa nak p sembayang pon riuh bab berebut motor plak..( teringat zaman kanak-kanak plak)

Sekarang bila dah jadi mak budak,anak-anak plak yang jadi ikutan macam mak dia macam dolu-dolu...So,walau apa pun perayaan yang disambut di Malaysia sebagai orang islam,khaty akan sentiasa rasa bersyukur kepada Allah s.w.t kerana masih diberikan umur yang panjang,kesihatan yang baik dan segalanya yang baik untuk khaty merasainya dan menikmatinya...

Kepada yang pulang ke kampung untuk berhari raya,berhati-hati dijalan raya dan semoga semuanya berjalan seperti yang dirancang..IsyaAllah.....

Luahkan apa saja,yang penting enjoy...

18 komen:

  1. selamat hari raya, hati hati pulang memandu ke kampung bersama orang yang tersayang.

    ReplyDelete
  2. hai dear.. done follow u back... selamat ari raya haji...

    ReplyDelete
  3. kathy follow khaty #62..hehehehe

    salam aidil adha sis... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tqvm khaty..ngeee

      salam aidil adha untuk sis jugak..

      Delete
  4. Salam Aidiladha buat Khaty & family.
    Meriahnya raya di Kedah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidil adha buat farra jugak..meriah kan farra..ngee

      Delete
  5. Salam aidiladha, dgr2 kelantan&terengganu mmg meriah raya haji berbanding aidilfitri... thn ni Cikna beraya kat kt perak kurang meriah sebab hujan lg meriah....^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidil adha buat c.na..mungkin sana banyak lagi kawasan yang di panggil luar bandar..
      kedah pun hujan c.na..

      Delete
  6. salam aidiladha kak...
    lambat pulak'
    hhehehehe

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. salam aidil adha jugak buat teena..

      Delete