lifestyle blogger

Ads

Post Top Ad

Monday, 27 April 2015

KISAH BENAR BAKAL PENGANTIN

Assalamualaikum w.b.t
    
Sama2 kita ambik iktibar & pengajaran... kisah seram ini berlaku kat Ampang... Ada seorang kawan ni seorang salesman kereta, bercinta dgn seorang anak jutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana dia ni seorang salesman kereta sahaja..

KISAH BENAR BAKAL PENGANTIN     

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah. Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini dengan seadanya.

Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk majis perkahwinan itu sedang disediakan.
Nak dijadikan cerita, semasa mereka ini pergi membeli Kentucky kat Ampang Point si lelaki kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan.

Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn lelaki kesayangannya.
Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya. Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang buruk akan berlaku... akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya.

Malam ke tiga, perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti ayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan yang amat sangat, dia pun pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada...

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malang akan menantinya..

Bila bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap ada... Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apabila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan.. Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menghulurkan benda yang berwarna biru... Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu "apa ini...?"

Ni lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit pd kotoran dan tuang bakinya kdlm cucian dan ia akan hilang...err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat kedai.....

* kawan2 jangan marah saya tau... Mesti tekun kan kawan2 bacakn?? Hahaha aku pun terkene beb. jangan marah ..ye..senyum.. wakawakawakakakaaaaa.

kisah benar bakal pengantin

Luahkan apa saja,yang penting enjoy

20 comments:

  1. dah tau mesti ada kaitan dengan sabun.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..khaty baca habis baru tau..

      Delete
  2. hehehe macam-macam laa..

    p/s saya salah seorang pemenang Giveaway PROJEK APRIL by Syira Lokman.. macam mana saya nak bagi detail? nak tinggalkan mesej kat FB tak boleh.. ni email saya ciksue1006@gmail.com

    ReplyDelete
  3. hehe..pernah baca sebelum ni tapi ingat-ingat lupa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya memang dah lama..cuma khaty baca ja..

      Delete
  4. Replies
    1. khaty kena dulu..saja nak bagi pembaca happy di hari isnin

      Delete
  5. haha. focuss membaca.. kesudahann nyaaa .. Ya ALLAH.. =)

    ReplyDelete
  6. Hahahaha. saspen betul masa baca :P

    ReplyDelete
  7. hahahaha igtkan ad cerita kejadian yang menimpa perempuan tu..kesudahannya gitu rupenyer....haha benciii makk!!

    ReplyDelete
  8. kak khaty !!! haha tekun ku membacanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya acik..biasalah,kalau tak tekun mesti tak kena hangit punya...

      Delete
  9. Tak adil entry macam ni. Hulu terkena juga saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti pegi beli dynamo ya...hehehehe

      Delete
  10. Ciss....dh agak dh mesti kena ni....

    ReplyDelete