lifestyle blogger

Ads

Post Top Ad

Friday, 29 May 2015

11:59:00

Buat sahabat

Assalamualaikum w.b.t

Sahabat untuk selamanya


Pesanan Dari
Datin Dr Marzelina Ahmad Marzuki
Pakar Motivasi Cyber & NLP
Resepi Biskut Persahabatan

Bahan- bahannya :-

1 sudu besar senyuman
1/2 kg senda gurau
1 gelas sayang menyayangi
1 pinggan hormat-menghormati
1 cubit faham memahami
Banyakkan kejujuran dan keikhlasan

Cara-caranya:

★Mula-mula buangkan segala sifat hasad dengki yang. ada pada diri anda dan bentukkan suasana harmoni.

★Masukkan ukiran senyuman ini antara satu sama lain . Perlu diingat bahawa senyuman adalah amat penting untuk mewujudkan perasaan kasih-mengasihi antara satu sama lain.

★Kemudian masukkan bersama-sama senyuman itu senda gurau dan kacau sehingga wujudnya kemesraan . Tambahkan pula kasih sayang menyayangi sehingga sebati dalam jiwa .

★ Untuk menambahkan perasa persahabatan itu sesedapnya , tambahkan dahulu faham memahami secukup rasa disertai dengan kejujuran dan keikhlasan.

★Akhir sekali , hidangkan resepi ini untuk membuka selera persahabatan anda dan sekaligus persahabatan itu dapat restu dari-Nya .
#semoga kita jadi sahabat hingga ke jannah..

Luahkan apa saja,yang penting enjoy

Thursday, 28 May 2015

Wednesday, 27 May 2015

15:22:00

Review | Bawal Satin Exclusive Gred AAA

Assalamualaikum w.b.t 

Review | Bawal Satin Exclusive Gred AAA

Sejak drama TV3 Slot Akasia Hati Perempuan ditayangkan, tudung dan skirt pelakon wanitanya, Yuhanis menjadi tumpuan ramai. Cantik sungguh segala jenis kaler tudung bawal satin yang di pakai Yuhanis dan berjaya menjadi trending walhal tudung satin sudah lama ada di pasaran.

bawal satin cantik.bawal satin murah,bawal satin mia ahmad
Bawal Satin Exclusive Gred AAA

Monday, 25 May 2015

10:31:00

Senyum gembira

Assalamualaikum w.b.t

BELON 


Sekumpulan 100 orang dewasa mendaftarkan diri ke seminar 'Senyumlah' bersama Ustaz Rahim. Sebelum menamatkan kuliah, Ustaz Rahim memberikan seorang setiap belon dan meminta para peserta untuk menulis nama mereka di atas belon. Belon yang ditiup besarkan dan diberikan kepada Ustaz Rahim. Ustaz Rahim melepaskan 100 belon tersebut ke dalam sebuah bilik. 100 peserta ini disuruh mencari belon yang tertulis nama mereka secara serentak dalam masa 5 minit tanpa memecahkan sebarang belon. 5 orang pertama akan mendapat hadiah. Keadaan di dalam bilik terus menjadi kelam kabut.

Friday, 22 May 2015

Thursday, 21 May 2015

Tuesday, 19 May 2015

08:58:00

Tips berjaya dalam powergold

Assalamualaikum w.b.t


TIPS MENJADI PENIAGA ONLINE LUARBIASA!

Memandangkan perniagaan online tumbuh bak cendawan selepas hujan,maka itu khaty ingin berkongsi sedikit tips yang luar biasa untuk sesiapa sahaja yang berkenaan :-

Monday, 18 May 2015

06:00:00

TUNGGU SEKEJAP

Assalamualikum w.b.t

14 perkara luar biasa jika anda..

“JANGAN MENUNGGU”

*************************
1. Jangan menunggu bahagia baru tersenyum, tapi tersenyumlah, maka kamu akan bahagia.
2. Jangan menunggu kaya baru bersedekah, tapi bersedekahlah, maka kamu semakin kaya.
3. Jangan menunggu termotivasi baru bergerak, tapi bergeraklah, maka kamu akan termotivasi.

Saturday, 16 May 2015

Thursday, 14 May 2015

00:00:00

Kebaikan menabung emas

Assalamualaikum w.b.t

KEBAIKAN MENABUNG EMAS BERSAMA POWERGOLD

KEBAIKAN MENABUNG EMAS BERSAMA POWERGOLD

1. Emas yang disimpan akan menjadi milik anda dan dalam simpanan anda.
2. Harga emas stabil, anda boleh menjualnya bila-2 sahaja kerana ianya berkualiti 999.9.
3. Juga boleh menjadi "LOAN SEGERA" kerana anda boleh memajaknya bila-2 masa di ar rahnu dan kedai pajak berdekatan.
4. Apabila sudah banyak, anda boleh mencairkannya di kedai emas dan buat barang kemas dengan citarasa anda.
5. Emas mampu menjadi aset anda kerana jangkaan harga emas pada masa hadapan akan melambung tinggi. Jadi simpanlah dari sekarang.
Bagaimana emas dikata sbg penyimpan nilai?
RM200 beli Beg
RM200 beli emas
Selepas 5 tahun, bagaimana harga emas ..dan bagaimana harga  Beg yg kita dh pakai?
Seandainya tiada peningkatan nilai..emas (RM200) kita pd thn 2014 akan mengikut nilai RM200 pada tahun 2019 sekurang2nya.
Bagaimana pula dengan Beg?  jika RM200 thn 2014, kita bawah pada  pd 2019?..
Fikir2kan
Sebab itu emas dikatakan sebagai penyimpan nilai yg baik
Kenapa “Risau” Nak Simpan Emas Menggantikan Wang Ringgit?
Ini adalah mungkin kerisauan yang selalu kita ada..walaupun saya sendiri,sebelum kenal apa itu nilai emas, sebagai pelindung kekayaan yang kita ada. Emas adalah satu aset kewangan kita yang tidak boleh diganggu oleh kerajaan, mereka tidak mampu melakukan “cukai” ke atas kita, malah tidak mampu mengetahui berapa banyakkah kekayaan kita sekiranya kita menyimpan emas, berbanding dengan menyimpan duit di bank
Namun,kita tidak mampu utk menyembunyikan kekayaan kita daripada Tuhan Yang Maha Esa. Ingatlah, ada cukai yg wajib ke atas kekayaan kita iaitu ZAKAT bagi yg muslim,  Yakin la bahawa dengan membayar ZAKAT seseorang itu tidak akan MISKIN.

Jika kita tidak mampu untuk menyimpan dalam bentuk emas, belum tentu kita mampu menyimpan dalam bentuk wang kertas. Jika kita mampu menyimpan emas, sudah tentunya kita mampu menyimpan duit..

1 gram 1 bulan 1 keluarga

Luahkan apa saja,yang penting enjoy

Wednesday, 13 May 2015

06:00:00

Segmen Cash by Inani Hazwani

Assalamualaikum w.b.t

Segmen Cash by Inani Hazwani

http://cikmanissweet.blogspot.com/2015/05/segmen-cash-by-inani-hazwani.html
klik banner untuk join

 PERHATIAN ! SEGMEN CASH INI AKAN TAMAT LEBIH AWAL DARI TARIKH YANG TERTERA DI BANNER. TARIKH TAMAT PADA 22/5/2015. HARAP MAKLUM

Luahkan apa saja,yang penting enjoy

Tuesday, 12 May 2015

06:00:00

Pisang

Assalamualaikum w.b.t

..Cerita Pisang yang luar biasa

Maryam, guru kelas Tadika menganjurkan satu permainan yang sungguh menarik untuk murid-muridnya. Setiap murid diminta membawa beg plastik yang berisi pisang yang tertulis nama orang yang paling mereka benci ke kelas pada esok hari. Jadi, jumlah pisang yang perlu dibawa bergantung kepada jumlah orang yang dibenci.
Keesokan harinya, setiap murid membawa beg plastik berisi pisang masing-masing. Ada yang membawa tiga biji, ada juga lima biji dan paling banyak lapan biji. Semuanya sudah ditulis nama orang yang paling mereka benci.

“Sekarang simpan pisang tu. Jangan lupa bawa ke mana sahaja kamu pergi selama seminggu. Inilah permainannya. Selepas seminggu, kita akan tahu keputusannya” beritahu Cikgu Maryam.Kanak-kanak tersebut menyimpan pisang masing-masing di dalam beg.

Hari demi hari berlalu, pisang tersebut mula berbintik-bintik dan akhirnya menjadi busuk . Kanak-kanak itu mula merungutdan marah. Mereka tidak menyukai permainan itu lagi kerana selain beg berat, badan berbau busuk.

Ada yang menangis, enggan meneruskan permainan.Seminggu berlalu, pagi-pagi lagi murid-murid Maryam sudah bersorak. Permainan sudah tamat. Tidak ada lagi beban dan bau busuk yang perlu dibawa.

”Okey semua, apa rasanya bawa pisang dalam beg ke sana ke mari selama seminggu?” tanya Cikgu Mayam.
Semuanya serentak mengatakan mereka benci permainan itu. Mereka hilang kawan, sering diejek dan terpinggir. Lebih teruk lagi, terpaksa tidur,makan, mandi, bermain dan menonton TV dengan bau busuk.

”Itulah sebenarnya yang berlaku kalau kita simpan perasaan benci pada orang lain dalam hati. Bau busuk kebencian itu akan mencemari hati dan kita akan membawanya ke mana saja kita pergi. Jika kamu sendiri tidak boleh tahan dengan bau pisang busuk hanya untuk seminggu, cuba bayangkan apa akan jadi kalau kamu simpan kebencian sepanjang hidup kamu” beritahu Cikgu Maryam.

Maryam mengingatkan anak muridnya supaya membuang jauh-jauh perasaan benci daripada membebani hidup. Kemaafan adalah yang terbaik. Menyayangi lebih baik daripada membenci..!!.

Sesungguhnya dalam tubuh jasad anak Adam itu ada seketul daging bila baik nescaya baiklah seluruh anggota tubuhnya dan bila jahat ia nescaya jahatlah seluruh anggota tubuhnya. Ketahuilah!
Sebagai renungan 😊

Luahkan apa saja,yang penting enjoy

Monday, 11 May 2015

15:35:00

GMBM 1st GIVEAWAY 2015

Assalamualaikum w.b.t
http://grupmamabloggersmalaysia.blogspot.com/2015/05/gmbm-1st-giveaway-2015.html



Assalamualaikum !! Alhamdulillah,sempena Hari Ibu 2015,buat julung-julung kalinya kami berjaya melancarkan satu segmen yang di taja sepenuhnya oleh sebahagian ahli Grup Mama Bloggers Malaysia [GMBM]. Segmen ini di adakan adalah untuk memanjangkan ukhuwah sesama blogger yang menyertai segmen ini. Hadiah yang di tawarkan dalam segmen ini juga sangat menarik dan berbaloi untuk di menangi. Masa pelancaran segmen selama sebulan memberi lebih peluang penyertaan dan memenuhi syarat bagi para peserta.

Tarikh Segmen : 10 Mei - 7 Jun 2015

Syarat-syarat untuk menyertai segmen ini adalah:-

  1. Blogger Malaysia.
  2. Buat entri yang bertajuk GMBM 1st GIVEAWAY 2015.
  3. Pilihan entri samada copy dan paste sahaja entri yang di sediakan atau buat entri sendiri mengikut kreativiti anda.
  4. Mengikuti semua syarat yang di tetapkan oleh penganjur dan penaja.
  5. Semua penaja boleh menyertai segmen ini. 
  6. Lengkapkan syarat di bawah:-
  • Follow Belog


  • Follow Instagram 

@Yong | @Sofu


  • Follow Google +



  • Like Fanpages 




  • Follow FaceBook

Norihan Yusuf


♪ ♩♫ Selamat bersegmen dan semoga bertuah !! ♪ ♩♫

 
Segmen GMBM 1st GIVEAWAY 2015 di taja dan di perhebatkan oleh:-
Kathy, Maria, YY, Yong, Myja, Sofu, Ida, Ann, Mieja, Sue, Fuza, Mamaniza, Hana, Aida, Mar, Khaty, Ayumie, Mila, Zana, Sally, Fiza, Fara.

Klik Banner GA Untuk Join

Friday, 8 May 2015

06:00:00

Martabatkan Bahasa jawi

Assalamualaikum w.b.t

Mari membaca bahasa jawi bahasa Al-quran

 Di pagi jumaat yang penuh dengan berkatnya,penghulu segala hari,marilah kita bersama-sama membaca warkah seorang isteri kepada suaminya dalam bahasa jawi

سئورڠ ايستري بركات كڤد سواميڽ: سكيران ساي منيڠڬل دنيا، براڤ لاماكه ابڠ سڠڬوڤ منوڠڬو (برتاهن) اونتوق بركهوين كالي كدوا؟
لنتس سي سوامي بركات كڤد ايستريڽ: سهيڠڬ كريڠ تانه قبور مو.
ايستري: اداكه ابڠ برجنجي دڠن ساي دالم حال اين؟
مك سي سوامي ڤون ترسيوم دان بركات : يا ابڠ برجنجي كڤد مو. سلڤس كماتين ايستري، سي سوامي براولڠ اليق منزيارهي قبور ايستريڽ ستياڤ هاري دالم تيمڤوه ستاهون (دان دي منداڤتي دالم تيمڤوه ترسبوت) قبور ايستريڽ سنتياس باسه دان تيدق كريڠ. ڤد سواتو هاري دي ڤرڬي كتانه ڤرقبورن ڤد وقتو ڤتڠ دان منموءي ساودارا للاكي ايستريڽ دتانه ڤرقبورن ترسبوت لنتس دي برتاڽ كڤد ايڤرڽ : اڤاكه اڠكاو بوات دسيني؟ ايڤرڽ منجواب. : ساي (داتڠ كسيني باڬي) ممنوهي وصية ساودارا ڤرمڤوان ساي اونتوق ممباسهكن تانه قبورڽ دوا هاري سكالي...... ...😜😜😜😜😜

 segala kesulitan harap dimaafkan..khaty hanya ingin berkongsi sahaja dan tiada niat untuk membuat anda tidak selesa..terima kasih kerana sudi luangkan masa dalam sesi kelas bahasa jawi dari khatyaiman.....selesai

Thursday, 7 May 2015

06:00:00

Terima Kasih

Assalamualaikum w.b.t


Menang hadiah giveaway 



Tudung Layer
1. Khaty Aiman (Blogger)


hadiah tudung lycra instant

Menang Giveaway Subkontest Malaysia Best Blog 2015 

 


Sebenarnya dah lama nak up entry pasal menang hadiah,tapi tak berkesempatan..khaty juga ada menang hadiah contes yang lain.. apa-apa pun khaty seronok dapat hadiah..yeay..

Luahkan apa saja,yang penting enjoy

Wednesday, 6 May 2015

06:00:00

Segmen Cash RM500 2015 by Aku Penghibur

Assalamualaikum w.b.t

Segmen Cash RM500 2015 by Aku Penghibur

Pertama kalinya khaty join segmen dari blogger yang femes ni..lumayan juga hadiah yang di berikan..mari kita join bagi meriah lagi..


Segmen Cash RM500 2015 by Aku Penghibur



{ Click banner di atas untuk sertai }

Hadiah :
RM50 Cash x 10 pemenang

Mula : 3 Mei 2015 | Tamat :17 Mei 2015


Syarat-syarat wajib :

1. Tulis entry yang bertajuk Segmen Cash RM500 2015 by Aku Penghibur

2. Follow blog :


3. Like Fanpage :


4. Follow instagram :
@acik21, @sayidah napisah, @norazilah72



** idea segmen mudah ini dikreditkan pada mialiana.com

Tuesday, 5 May 2015

08:00:00

LAKSA SIAM

Assalamualaikum w.b.t


Resepi Laksa Siam

resepi laksa siam senang mudah cepat ikan timun bawang
Minggu lalu seperti biasa pejabat khaty rajin buat potluck..ada yang rajin dan pandai sangat bawa laksa siam..sedap tau.laksa siam ada ala2 laksa johor,kuah lemak dan menggunakan laksa yang jenis halu.Khaty memang hantu laksa,masa kawan bawa dekat ofis,mula2 jual mahal.Akan tetapi selepas rasa,jadi tamak pulak makan..

Bahan-bahan kuah :-

A
ikan kembong besar 3 ekor
ikan sardin tin ( brand king cup) 1 tin besar
*kisar sehingga halus

B
10 biji cili api merah dan hijau
kunyit
2 labu bawang besar
2 ulas bawang putih
2 sudu lada hitam
3 batang serai dittik
sedikit belacan
*kisar sehingga lumat

3 mangkuk santan ( jangan terlalu cair)
garam 
gula

Ulam
timun
bawang 
cili padi
kacang hijau
daun selum

masakkan santan terlebih dahulu dan sentiasa kacau supaya tidak pecah minyak
bahan A dab B campur dibekas yang berlainan sebelum dimasukkan ke dalam santan
apabila kuah sudah mendidih,masukkan beberapa keping asam keping
tambah gula dan garam sesedap rasa
 siapp untuk dimakan

Selamat mencuba'

Luahkan apa saja,yang penting enjoy