lifestyle blogger

Ads

Post Top Ad

Thursday, 7 January 2016

Pengalaman Pertama Bersama ONEXOX

Assalamualaikum w.b.t
Semakin hari semakin laju pula maklumat mengenai ONEXOX ini. Macam pisang goreng cheese. Hangat di pasaran. Best ka ONEXOX ini?

Pertama kali dengar dan tahu pasal ONEXOX ini adalah dari saudara blogger yang yang hebat http://www.coretananuar.com/ . Beliau memang hebat. Setelah mendapat email untuk menyertai contest yang di anjurkan oleh beliau, maka khaty pun mula bertanya serba sedikit mengenai ONEXOX ini.

Sudah sebulan khaty menggunakan simkad ONEXOX ini. Banyakkah kelebihannya berbanding yang lain. Nampak gah kan testimoni yang di kongsi. Memang tidak dapat di sangkal lagi, kelebihan ONEXOX ini.

Pertama  - Coverage ONEXOX ini sangat baik di kawasan pedalam kampung. Jadi tiada masalah line kecuali hujan dan bateri mati.

Kedua -  Senang saja nak topup sebab kedai 7E adadekat dengan pekan. Jadinya tidak perlu risau untuk mencarinya. 

Ketiga -  Paling seronok boleh tambah kenalan yang menggunakan ONEXOX untuk panggilan percuma. Sebenarnya pernah sekali semasa khaty menggunakan telco lain, khaty pernah tambah sehingga 8 orang kenalan atau kegemaran untuk membuat panggilan percuma. Sekarang dah tiada lagi. Jadi ONEXOX telah mengembalikan situasi yang sama. Jadi sangat berbaloi.

Keempat - Yang ini khaty rasa paling terbaikk dalam semua telco yang ada yang jenis prepaid. Tempoh tamat sangat panjang dan mungkin anda sendiri akan lupa bila tarikh tamat tempoh. Tetapi kalau anda memang pengguna tegar, maka kerap lah anda kena topup untuk buat tambahan kredit. Tidak ada kredit macam mana nak guna kan. Yang ini memang sesuai untuk bapa dan nenek khaty sebab mereka memang nak ada telefon, tetapi jarang guna ( bukan lah nak kata untuk orang berumur sahaja ya..contoh ). Jadi apabila tempoh tamat lama lagi, boleh guna sehingga anda topup untuk tambahan kredit. Hebatkan. Paling terbaik untuk masa kini yang khaty cadangkan adalah ONEXOX.

Keempat - Khaty belum pernah merasai kesulitan sesuatu situasi semasa menggunakan ONEXOX ini, tetapi di harap ianya tidak akan singgah ke ONEXOX khaty.Pergi main jauh-jauh.

Cuma ada sedikit cadangan yang terlintas di sini. Moga-moga di pertimbangkan. Hadiah hari jadi. Mungkin boleh bagi tempoh panggilan percuma untuk beberapa hari. Agak-agak korang macam mana.

Pada masa kini, memang ONEXOX tengah menjadi bualan ramai. jadi kepada anda yang berminat, boleh la mendaftar di agen-agen yang sah. Ramai yang jadi agen, jadi cari lah mereka yang dapat berkomunikasi denagn baik pada anda.

Anda juga boleh menyertai contest http://contestonexox.blogspot.my/.


Jadi, anda akan mendapat manfaat dua dalam satu... Sambil join contest, sambil belajar SEO... Ok tak?

Khaty cuba membuat sesuatu yang baru iaitu mencuba contest SEO ini. Walaupun tidak tahu sejauh mana hasilnya, tetapi ianya sesuatu yang tidak rugi untuk di cuba. Anda juga boleh terus ke blog coretananuar untuk mendalami pelbagai ilmu yang ada di dalam blog nya.


12 comments:

  1. semoga berjaya menang contest SEO tu kak khaty :)

    ReplyDelete
  2. seriously pernah dengar pasal ini tapi tak tahu plak onexox ini simkad..ingatkan nama kumpulan penyanyi korea..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..memang pelik nama simkad nie..tapi berbaloi tau guna

      Delete
  3. nak pi beli tapi tak terbeli-beli lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pcl..beli jew kat papaG( promote papaG)

      Delete
  4. ain datang singgah sini dan follow awak.
    salam perkenalan :)

    nanti singgahlah ke blog ain ye
    akuainkausiapa.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. ramai juga dok promote onexox ni.

    hoho..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang sedang hangat di pasaran..

      Delete