lifestyle blogger

Ads

Post Top Ad

Tuesday, 29 March 2016

TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI

Assalamualaikum w.b.t

TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI


Kedengaran berita yang agak kurang baik mengenai pasangan yang ingin berumah tangga apabila menghadapi masalah kewangan. Semua orang ada masalah, tetapi bagaimana kita, mencari jalan penyelesaian untuk menangani masalah tersebut yang menjadi sebahagian warna warni kehidupan kita. Jika baik cara yang di pilih, maka baik lah sehingga ke akhirnya. Jika tidak baik yang kita pilih, maka mungkin kehidupan kita akan sentiasa di belenggu dengan pelbagai masalah yang tak sudah sudah ini.


Wang  hantaran tidak mencukupi apabila majlis telah hampir.


TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI

Ini adalah petikan akhbar yang menunjukkan suatu keadaan yang agak sedih apabila melibatkan saudara kita. Akibat dari masalah kewangan yang di hadapi, pelbagai perkara menjadi tidak terurus. Bukan masanya hendak menunding jari kepada siapa yang yang salah dan siapa yang betul, tetapi di harapkan kejadian ini dapat memberi pengajaran kepada pasangan di luar sana apabila hendak mendirikan rumah tangga. Ingat ya, perkahwinan itu sebenarnya mudah, jadi jangan kita susahkan dengan perkara-perkara di luar kemampuan kita. Kehidupan selepas kahwin lagi itu penuh dengan  coraknya yang kita tidak tahu, jadi kita perlu lah bijak dalam menangani isu yang berkaitan dengan wang.

Ada beberapa tips yang khaty rasakan amat berguna dan bersesuaian denga anda yang mempunya perancangan untuk medirikan rumah tangga di masa hadapan. Apa kata anda buat simpnan melalui emas. Maknanya duit tiap-tiap bulan yang anda ingin simpan, anda tukar dengan emas sebagai tabungan anda. Ini adalah contoh perancangan simpanan emas untuk jangka masa 5 tahun akan datang. Jika anda lagi mahir mengira dan membuat perancangan, insyaAllah anda pasti berjaya. Jika ada yang tersalah perkiraan harap di maafkan dan anda bebas untuk memberi pendapat dan pandangan anda.

TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI

TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI

  • Daftar jadi ahli emas dulu *Jangan risau, daftar buka saja-saja, akan mendapat emas sebagai ganjaran kecil.*
  • Sudah dapat  1 keping, simpan untuk kahwin *ting tong... masuk tabung*
  • Bulan seterusnya..ambik duit gaji RM200 beli 1 emas goldbar @ suku dinar sebab dah masuk ahli, Jadi boleh beli harga murah.. tidak sampai pon RM200.
    *Ting tong.. masuk 1 keping lagi dalam tabung*
  • Ulangi bulan² seterusnya, sampailah tempoh 5 tahun nak kahwin.
  • Kalau nak lebih untung.. Congak terus.. berapa keping emas perlu cukup untuk tempoh 5 tahun..sebab sekarang harga masih murah... 3 @ 4 tahun lagi..kita tidak tahu  harga berapakan untuk 1gram???
  • Katakan 60 keping = 1gram
    harga ahli 1 gram hari ini =RM163 ..Bayangkan kalau 5 tahun lagi..berapa agaknya kalau anda jual emas itu???
  • Ramalan 5 tahun lagi..
    1gram = RM503 .. 60 keping dalam genggaman x RM503
    = RM30,180.00 
  • Untungkan, beli murah, jual time mahal. Emas jangka masa panjang teramat menguntungkan ..
  • Kenapa Emas???? Pada pendapat anda, dapat menyimpan duit atau tidak  dalam akaun bank 5 tahun akan dapat RM30,000?
  • Tidak  mustahil, tapi jarang jumpa!!!!Tidak  payah kira 5 tahun.. tahun ini dapat  simpan berapa ribu untuk kahwin????
  • Saya jamin..ada yang simpan..tapi tidak lama..mesti guna balik duit tu untuk  beli benda lain. .. Jadi kosong lagi la akau. Simpan lagi dan guna lagi sehingga bila tidak tahu???
  • Kalau emas..in sya ALLAH.anda tidak guna..melainkan betul² terdesak... ..
  • Harga barang makin naik maka nilai mata wang makin rendah..tapi..nilai emas makin naik .. ..JOM!!!
TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI


Jika anda berminat untuk mendapatkan emas bermula dari 1gram, boleh lah anda melawang laman sesawang ini.

FB Page : PowergolD.BiZ

Call @ w.a : 013-6801579 ( khaty )

TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI

TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI

TIPS UNTUK KAUM ADAM YANG PLAN NAK KAHWIN 5 TAHUN LAGI

Selamat menabung di ucapkan kepada anda semua. Semoga berjaya.

3 comments:

  1. nanti buat tips persiapan untuk wanita yang nak bergelar isteri.. :)

    ReplyDelete
  2. wah..sib baik cik abe dah invest emas ni lama dah...

    ReplyDelete
  3. betul setuju sangat.. nanti kalau tak cukup duit boleh pajakkan je..kan.. :)

    ReplyDelete