lifestyle blogger

Ads

Post Top Ad

Monday, 1 August 2016

Durian murah air terjun sedim

Durian murah dan sedap dari kampung sedim

Assalamualaikum
Alhamdulillah. Bahagianya rasa dapat makan durian dari sedim dengan puas sangat. Kali ke 3 baru bertemu jodoh durian sedim. Orang kata durian yang mai dari kawasan air terjun memang sedap sangat. Memang khaty setuju 100%. TERBAIK.


Betul lah durian adalah raja segala buah, bukan saja sebab kulit luarannya, malah rasa yang berbeza pada setiap buah tu yang buat durian lagi di gemari ramai. Kali ke 3 khaty pusing mencari durian di kampung sedim, akhirnya bertemu jua. 

Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim

Sementara tunggu pakcik kutip buah, tengoklah apa bebudak ni buat. Kawasan umah pakcik durian ini luas sangat, keliling rumah pokok durian. 


Legakan sakit belakang dengan biobax

Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim

Tudia pakcik dah kutip durian untuk kami. Kali pertama tau makan durian segar dari ladang ni. Jatuh terus kutip. Selalunya beli kat gerai-gerai tepi jalan ja. Abaikan yang kena tebok tupai tu. 

Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim

Memang terbaik la buah durian dari dusun pakcik ni. Murah tau bila beli dari tuan pokok, RM4 sahaja sekilo. Mana nak cari oiiittt. Khaty beli 10kg terus. Yang itu ja ada, kalau tak memang berkilo-kilo khaty rembat.

Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim

Jangan kecam ya. Memang tengah menikmati isi buah durian. Yummy

Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim


Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim

Yang kecil yang besar semua ada. Tapi khaty paling suka yang kecil-kecil tu. Paling sedap.

Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim


Durian murah air terjun sedim Durian murah dan sedap dari kampung sedim

Akhirnya kami dapat buah yang di cari. Rezeki bertambah apabila ada pakcik yang sudi memberi buah rambutan percuma. Sedekah katanya. Alhamdulillah. Selamat menjamu mata semua.

5 comments:

  1. Huwaaaaa...ini mmg entry kejam ni.....

    ReplyDelete
  2. memang sedap kan makan durian yang baru gugur..fresh

    ReplyDelete
  3. Sedap pula tengok durian tu...

    ReplyDelete
  4. yang kena tebuk tupai tu la yang sedap...

    ReplyDelete