January 2018 - KhatyAiman KhatyAiman: January 2018
Textual description of firstImageUrl

Tips pemakanan dan masa untuk tingkatkan susu ibu

khatyaiman | 1/31/2018 08:00:00 am | 4 Komen

Tips pemakanan & masa untuk ibu menyusu bagi mendapatkan hasil susu yg banyak & berkualiti

Assalamualaikum w.b.t
Hai semua. Apa khabar mommies semua yang sedang menyusukan bayi tidak kira yang sudah lama atau pun masih baru. Semoga impian anda untuk susukan bayi dengan susu ibu tercapai sehingga umur 2 tahun. Ok, mommies semua mesti sentiasa dok cari cara untuk tambahkan susu, pekatkan susu dan seangkatan yang berkaitan dengan susu la. ok, khaty nak kongsikan sedikit maklumat atau tips pemakanan & masa untuk ibu menyusu bagi mendapatkan hasil susu yg banyak & berkualiti
Textual description of firstImageUrl

GIVEAWAY SOUVENIRS PULAU JEJU BY SITIYANGMENAIP & SALBIAHM

khatyaiman | 1/30/2018 08:00:00 am | 8 Komen

GIVEAWAY SOUVENIRS PULAU JEJU BY SITIYANGMENAIP & SALBIAHM

Hai. Jom join GIVEAWAY SOUVENIRS PULAU JEJU BY SITIYANGMENAIP & SALBIAHM ni. Mana tahu ada rezeki nak menang hadiah. Syarat pun mudah saja. 
 http://sitiyangmenaip.blogspot.com/2018/01/giveaway-souvenirs-pulau-jeju-by.html
Textual description of firstImageUrl

Trollbeads Malaysia

khatyaiman | 1/29/2018 04:30:00 pm | 6 Komen

Trollbeads Malaysia Butterfly Project

TROLLBEADS MALAYSIA- Apa yang anda tahu mengenai TROLLBEADS MALAYSIA?? Bagi khaty yang pertama kali mendengar mengenai TROLLBEADS MALAYSIA, agak jakun sikit sebab memang nak tahu juga apakah TROLLBEADS MALAYSIA ini?? Adakah barangan dari emas atau bagaimana??

Trollbeads Malaysia  Butterfly Project

Textual description of firstImageUrl

Semakan Online Dan SMS Keputusan Peperiksaan UPKK KAFA 2017

khatyaiman | 1/29/2018 12:22:00 pm | 1 Komen

Semakan Keputusan Peperiksaan UPKK KAFA 2017 Online Dan SMS


Hai semua. Sesiapa yang mempunyai anak yang  telah menduduki peperiksaan UPKK 2017 (Ujian Penilaian Kelas KAFA), boleh   la membuat semakan keputusan peperiksaan UPKK yang mana tarikh nya telah berkuatkuat kuasa pada hari ini   29 Januari 2018. 
Semakan Keputusan Peperiksaan UPKK KAFA 2017 Online Dan SMS
Textual description of firstImageUrl

Jalan Jalan DI Melaka Bandaraya Bersejarah

khatyaiman | 1/29/2018 09:52:00 am | 4 Komen

Jalan Jalan  DI Melaka Bandaraya Bersejarah Tempat Yang Seronok Untuk Bercuti

Hai semua. Bila sebut sahaja Melaka, perkara yang paling pantas terpacul di mulut anda mesti Asam Pedas kan. Itu lah yang menrik apabila jalan jalan di Melaka kerana bukan sahaja makanan, tempat bercuti, penginapannya, tempat bermain, tempat mancari meneroka sejarah lama dan pelbagai lagi. Pendek kata kalau nak jalan jalan di Melaka, di nasihatkan menginap dan berada lama sedikit untuk melawati tempat tempat yang menarik.
Jalan Jalan  DI Melaka Bandaraya Bersejarah Tempat Yang Seronok Untuk Bercuti

Textual description of firstImageUrl

KESERONOKAN BERSUKAN DENGAN KOLEKSI ‘SUKAN RIA’ CARRIE JUNIOR

khatyaiman | 1/25/2018 11:33:00 am | 8 Komen

KESERONOKAN BERSUKAN DENGAN KOLEKSI ‘SUKAN RIA’ CARRIE JUNIOR
MENGGALAKKAN GAYA HIDUP AKTIF SERTA IMAGINASI YANG KREATIF UNTUK KANAK-KANAK!


Hai semua. Carrie Junior, anak-anak paling suka sebab pakaging dia saja dah memikat pandangan anak-anak. Dengan iklan dekat televisyen, lagi la anak-anak suka. Salah satu aktiviti yang paling seronok degan carrie junior ini adalah bila mandi, sabun dia memang banyak buih. Memang lama betul anak-anak kalau waktu mandi. Riuh rendah dalam bilik air. Siap berendam dalam besen ala-ala tab mandi la kekononnya. Sel sel otak sedang berhubung, macam-macam benda anak-anak main.
KESERONOKAN BERSUKAN DENGAN KOLEKSI ‘SUKAN RIA’ CARRIE JUNIOR MENGGALAKKAN GAYA HIDUP AKTIF SERTA IMAGINASI YANG KREATIF UNTUK KANAK-KANAK!
Textual description of firstImageUrl

Balm Bayi Tok Syed - Membantu Melegakan Batuk, Selsema Dan Hidung Tersumbat

khatyaiman | 1/24/2018 08:00:00 am | 5 Komen

Balm Bayi Tok Syed - Balm Berasaskan Bahan Semula Jadi, Halal Lagi Suci.

Assalamualaikum w.b.t

Hai semua. Hari ni khaty nak berkongsi sedikit mengenai Balm Bayi Tok Syed dimana ianya dapat membantu melegakan batuk, selsema dan hidung tersumbat. Balm Bayi Tok Syed juga di perbuat dari bahan semulajadi yang mana halal lagi suci. Walaupun ianya nampak khas kepada bayi, tetapi orang dewasa juga boleh menggunakannya.
Balm Bayi Tok Syed - Membantu Melegakan Batuk, Selsema Dan Hidung Tersumbat Balm Berasaskan Bahan Semula Jadi, Halal Lagi Suci.

Textual description of firstImageUrl

Dashing Menawarkan Hadiah Ke Manchester Buat Peminat Tegar Bola Sepak

khatyaiman | 1/23/2018 08:00:00 am | 6 Komen

Dashing Menawarkan Hadiah Ke Manchester Buat Peminat Tegar Bola Sepak

Go..Go..Go..Alea..Alea..Alea..Hai semua. Bersemangat tak nak main bola..hihi. Bukan apa, nak bagi tahu buat anda yang memang kaki bola, tidur bola, makan bola, main bola, pendeka kata semua bola, ini ada berita baik untuk anda. Sangat best la lagi-lagi buat peminat MCFC (Kelab Bola Sepak Manchester City) vs MU (Manchester United) akan ada satu hadiah atau ganjaran buat anda dengan hanya membeli dashing. Anda pasti dapat merasai suasana yang mengejutkan, nyanyian kelab, keseronokan, tenaga, kesakitan atau kegembiraan yang tidak dapat dijelaskan.
Liga Perdana Inggeris adalah salah satu liga bola sepak paling popular dengan jumlah pengikut tertinggi, termasuk diMalaysia. Ia akan menjadi satu kenangan terindah apabila mimpi menjadi kenyataan untuk semua peminat bola sepak dapat menonton secara live di salah satu stadium yang terkenal ini.

Textual description of firstImageUrl

Sayuran segar dari kampung

khatyaiman | 1/22/2018 10:16:00 am | 7 Komen

Kumpul sayuran segar untuk seminggu apabila balik kampung.


Assalamualaikum w. b.t

Hai semua. Sebenarnya kan tidak lah jauh sangat rumah kampung khaty dengan rumah sekarang. Dalam 30 minit dah sampai. Tetapi perkara paling best, bila berada di kawasan perumah yang serba serbi kena beli, dan balik kampung tinggal petik ja, maka terhasil lah aktiviti mengumpul bahan memasak untuk seminggu yang di simpan dalam peti ais dan boleh digunakan apabila di perlukan.
Textual description of firstImageUrl

Kempen ‘Wang bersama Shopee’ Menawarkan ‘Fortune Ang Pao’ yang Membariskan Pelbagai Hadiah Berjumlah Lebih RM1 Juta Sempena Tahun Baharu Cina

khatyaiman | 1/20/2018 08:00:00 am | 2 Komen

Kempen ‘Wang bersama Shopee’ Menawarkan ‘Fortune Ang Pao’ yang Membariskan Pelbagai Hadiah Berjumlah Lebih RM1 Juta Sempena Tahun Baharu Cina


KUALA LUMPUR, 15 Januari 2018 - Shopee, platform e-Dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan mengumumkan Kempen ‘Wang bersama Shopee’ sempena Tahun Baharu Cina ini dengan pelbagai hadiah berjumlah lebih daripada RM1 juta untuk penggunanya. Bonanza membeli-belah yang berlangsung selama 6 minggu ini akan bermula dari 15 Januari dan berakhir pada 25 Februari.
Kempen ‘Wang bersama Shopee’ Menawarkan ‘Fortune Ang Pao’ yang Membariskan Pelbagai Hadiah Berjumlah Lebih RM1 Juta Sempena Tahun Baharu Cina
Textual description of firstImageUrl

Balm Bayi Tasneem Natural Bantu Selesaikan Masalah Bayi Comel

khatyaiman | 1/19/2018 12:13:00 pm | 3 Komen

Balm Bayi Tasneem Natural Bantu Selesaikan Masalah Bayi Comel


Assalamualaikum w.b.t

Balm Bayi Tasneem Natural- Salah satu keperluan bayi yang sangat penting untuk kita wajib pastikan ianya ada adalah balm. Kalau tidak, maka bersabarlah dengan karenah anak kecil anda bila bayi berasa tidak selesa. Salah satu jenis balm yang baik untuk di miliki adalah Balm Bayi Tasneem Natural. 
Balm Bayi Tasneem Natural Bantu Selesaikan Masalah Bayi Comel

Textual description of firstImageUrl

MEWANGI DENGAN MINI SET ENCHANTEUR PARIS

khatyaiman | 1/18/2018 10:41:00 am | 2 Komen

Set Hadiah ENCHANTEUR dengan wangian penuh keindahan


Hai semua. Selalunya bila sampai hari-hari yang istimewa, mesti rasa macam susah nak buat keputusan untuk cari hadiah. Mestilah nak cari yang boleh buat dsi dia tersenyum dan gembira kan. Ok, lepas ni anda boleh cuba bagi set mini ETD perfume comel dari Enchanteur Paris ni, bekas dah comel, haruman dia pula sungguh wangi. Mesti dia suka kan..hihihi.
Textual description of firstImageUrl

OST Kalimah CintaMu - Kesilapaku, Keegoanmu

khatyaiman | 1/17/2018 09:58:00 am | 2 Komen

OST Kalimah CintaMu - Kesilapaku, Keegoanmu


Besar kesilapanku besar lagi kesilapanmuHampa yang kau rasakan hampa lagi perasaankuKau cuba menyatakan akuMenbuat kesilapanYang tak mungkin kau maafkan lagiKu tak mungkin kau perlu di sisi

Besar kesalahanku besar lagi keegoanmuBerkali ku beri alasan berkali-kali kau menolaknyaKau ingin ku menyatakanDiri ini bagai lilinDan terbakar oleh perbuatanmu

Suasana sepi kini menambahkan beningDi dalam hatikuMengadil silapmu biar di jiwamu aku telah tiadaDi waktu begini diusik kenangan silamYang bertandangLalu ku biarkanIa menabahkan hati ini

Kekasihku cukup engkau buat ku beginiLuka ini usah engkau berdarahkan kembaliAku masih cinta padamuAku masih setia padamuKembalilah engkau padaku seperti dahulu

Di dalam rindu ku menangisDi dalam kalbu ku terasaTeringatmu di kala deritaYang memisahkan kita
Di dalam sedu ku berseruYang terukir di dalam hatikuKekasih bukalah pintuUntuk sekali iniAku cinta kepadamu
Textual description of firstImageUrl

SUSU IBU BERCAMPUR DARAH

khatyaiman | 1/16/2018 08:30:00 am | 0 Komen

SUSU IBU BERCAMPUR DARAH


Assalamualaikum w.b.t

Hai semua.Pasti ada kenangan buat ibu bila menyusukan anak. Dan ada sesetengah ibu mungkin pernah lalui/ melihat susu yg di perah bercampur darah. Jika ibu yang aktif mengepam, situasi susu bercampur darah dapat dikenal pasti dengan lebih jelas.
Textual description of firstImageUrl

Makan malam di Restoran Sri Landak

khatyaiman | 1/15/2018 11:18:00 am | 2 Komen

Makan malam di Restoran Sri Landak sempena menyambut hari kelahiran emak tersayang.

Assalamualaikum w.b.t

Hai semua. Tanggal 12/1/2017 genap usia emak 59 tahun. Alahmdulillah emak masih sihat dan kuat dalam melakukan tugasan harian. Sempena dengan hari kelahiran emak, kami bawa emak keluar makan di Restoran Sri Landak. Tempat tidak jauh dari rumah. Senang nak cari parking kereta. 
Textual description of firstImageUrl

BaitulJannah.Com portal khas mencari jodoh

khatyaiman | 1/12/2018 12:06:00 pm | 3 Komen

BaitulJannah.Com portal khas mencari jodoh  

Assalamualaikumw.b.t

Hai semua. Sekarang nak cari jodoh tak susah mana sangat dah. Tetapi kena ada usaha juga ye. Tapi, ye ke senang? Ok, pergi majlis kahwin kadang-kadang terdetik nak cari pasangan juga kan, tapi macam susah ja. Tak berapa nak jalan kalau ayat tak powerr (lelaki). Kalau dok usyarr dari jauh tapi malu nak pergi tegur takut orang kata  pun tak jadi juga ( wanita) Jadi, ada satu tempat yang rasanya paling sesuai,  mudah dan senang serta tak perlu takut dan malu untuk anda cuba mencari jodoh.
BaitulJannah.Com Sebuah laman web patuh syariah yang membuka peluang untuk anda bertemu calon pasangan sejati yang di cari. Jadilah salah seorang daripada 129,500 yang sudah berdaftar. Apa tunggu lagi.

BaitulJannah.Com portal pilihan untuk mencari jodoh BaitulJannah.Com portal khas mencari jodoh

Textual description of firstImageUrl

Kreatifnya dan cantiknya trend Kek 2018

khatyaiman | 1/12/2018 10:10:00 am | 2 Komen

Kreatif dan cantiknya trend Kek 2018


Assalamualaikum w.b t

Hai semua. Pagi-pagi gambar kek dah lalu di timelime facebook. Dugaan betul bagi hantu kek hanya mampu tengok saja. Asyik dok skrol, ternampak beberapa jenis kek yang menjadi trend untuk tahun 2018. Depa yang kata, bukan saya..hihihi
Kreatifnya dan cantiknya trend Kek 2018

Kreatifnya dan cantiknya trend Kek 2018


Kreatifnya dan cantiknya trend Kek 2018


Kreatifnya dan cantiknya trend Kek 2018


Kreatifnya dan cantiknya trend Kek 2018


Kreatifnya dan cantiknya trend Kek 2018
credit pic : Nur Ain Ismail (fb)

Jadi anda boleh lah pilih mengikut umur anda. Nak makan pun sayang haihh. Walau apa jua bentuk dan saiz serta teksturnya, yang pastinya ianya tetap di gelar kek. 
Textual description of firstImageUrl

Drama Lafazkan Kalimah Cintamu

khatyaiman | 1/05/2018 11:52:00 am | 3 Komen

ASTRO - Drama Lafazkan Kalimah Cintamu

Assalamualaikum w.b.t

Hai semua. Drama coffee prince hampir melabuhkan tirai. Ada yang sedih tak dah nak habis drama ni. Hihihihi..Selepas ini,di ganti kan pula dengan drama lafazkan kalimah cintamu di mana pelakon yang sangat khaty suka akan membawa kan watak heroin dalam drama lafazkan kalimah cinta iaitu Nelydia Senrose. Suka betul tengok Nelydia belakon, dengan muka cantik, lakonan superbb. 
Textual description of firstImageUrl

Blog Vs Vlog

khatyaiman | 1/04/2018 11:22:00 am | 4 Komen

Blog VS Vlog

Assalamualaikum w.b.t
Hai semua. Hari ini baru tahu apa itu blog vs vlog. Lambat betul khaty nak hadam. Ye la kan, walaupun zaman teknologi di hujung jari, bukan semua perkara tahu. 

KhatyAiman © . Designed by MaisarahSidi.com