lifestyle blogger

Ads

Post Top Ad

Monday, 30 April 2018

16:57:00

DASHING SPORT – Eau De Toilette dan Deodoran Buat Lelaki Aktif

DASHING SPORT – Eau De Toilette dan Deodoran Buat Lelaki Aktif


DASHING, jenama produk penjagaan diri lelaki kini melancarkan satu lagi rangkaian produk khas untuk lelaki yang aktif iaitu DASHING SPORT. Rangkaian DASHING Sport pasti memenuhi kehendak lelaki aktif yang inginkan deodorant dan pewangi yang maskulin, segar dan sesuai dengan kehidupan aktifnya.

Wednesday, 25 April 2018

17:00:00

Musim Sakura akhirnya Tiba Jua

Musim Sakura akhirnya Tiba Jua!

Kuala Lumpur, 24 April, 2018 - Musim bunga telah tiba di Jepun, dan Tokyo serta Kyushu telah menyaksikan kemunculan bunga sakura yang pertama untuk musim ini. Sakura mekar lebih awal tahun ini, terutamanya di wilayah Kanto, Koshin, Tokai dan Kinki, dan lebih 700,000 tetamu Airbnb berpusu-pusu ke Jepun sepanjang tempoh ini.

Musim sakura bergerak ke arah ke Utara, dan bunga ceri yang putih bersih dengan sedikit sentuhan merah jambu ini akan memeriahkan musim bunga di serata negara dari hujung minggu ini sehingga minggu hadapan, sebelum tiba di Hokkaido pada awal bulan Mei.

Lokasi popular untuk melihat bunga ini termasuk di Tokyo, Osaka, Okinawa dan Fukuoka. Jika anda cukup bertuah untuk melawat Jepun semasa musim sakura ini, pastikan anda meraikan keindahan bunga-bunga kecil ini sambil menyertai Pengalaman yang diterajui oleh peminat sakura tempatan.

TokyoParti Memasak Bento dan Melihat Sakura


Parti melihat bunga sakura tidak akan lengkap tanpa bento Hanami! Kotari akan memimpin anda dalam mencipta sushi dan kek cawan Sakura anda sendiri. Anda boleh bawa kotak bento anda sendiri, bungkuskan hidangan kegemaran anda, kemudian nikmati keindahan sakura di kawasan berhampiran.
Musim Sakura akhirnya Tiba Jua

KamakuraSakura & Sake di Kamakura, Ibu Kota Purba Shogun

Ini satu lagi peluang menikmati keindahan bunga sakura, kali ini bersama pakar Ikebana, Anton. Di ruang mewah yang diatur oleh Riho Miyamoto, yang dipenuhi kuntuman sakura, anda boleh menikmati menu padanan yang lazat dan disediakan dengan teliti oleh cef. Kamakura juga tidak kurang hebatnya dengan pilihan tempat melihat bunga sakura, jadi jangan ketinggalan!
Musim Sakura akhirnya Tiba Jua

Kyoto Memetik Teh di Perkampungan Teh Wazuka di Kyoto

Ini khas untuk penggemar-penggemar teh hijau di luar sana. Daiki, seorang peladang teh Uji di Uwajima, akan membawa anda ke rahsia yang kemas tersembunyi di Kyoto, Wazuka, untuk mencari daun teh yang terbaik. Perjalanan meredahi selekoh-selekoh tajam dan mendaki cenuram akan membawa anda ke ladang teh organik di atas gunung. Nikmati keindahan alam semula jadi di wilayah penuh mistik ini, merasa sencha dalam musimnya, dan berehat di kafe sambil menghirup matcha atau teh hijau kegemaran anda. Kalau bertuah, anda juga mungkin berpeluang melihat bunga sakura liar!
Musim Sakura akhirnya Tiba Jua

Terokai dunia Geisha & Kyoto sebenar

Kyoto terkenal dengan kekayaan susur galur sejarahnya. Apa yang anda perlukan untuk menyelami sepenuhnya kekayaan masa lampau dan budayanya ialah seorang pemandu pelancong yang cukup mesra dan berpengetahuan seperti Kentaro. Lawatan ini memberi tumpuan kepada budaya Geisha, tempat-tempat suci dan kuil. Kehadiran sakura yang memeriahkan suasana membangkitkan lagi keindahan dan aura klasik kepada lawatan anda.
Musim Sakura akhirnya Tiba Jua

 FukuokaPendakian Panoramik dan Memasak Di Luar

Osamu mempunyai pengalaman mendaki lebih 40+ tahun di serata dunia, termasuk Nepal dan Alaska. Bersama-sama dengan Nami, beliau membimbing anda merentasi Gunung Kizan, yang dahulunya merupakan tapak Istana Kii yang dibina pada tahun 665 sebelum Masihi oleh Maharaja Tenji untuk melindungi Dazaifu. Sepanjang pendakian ini, beliau juga akan menerangkan herba-herba liar dan kegunaannya dari sudut perubatan. Pemandangan yang memukau dari puncak serta mi udon yang lazat akan melengkapkan hari anda.
Musim Sakura akhirnya Tiba Jua

14:41:00

Ayat Pickup Line Drama Mr. Grey Yang Mencuit Hati

Ayat Pickup Line Drama Mr. Grey Yang Mencuit Hati

Hai semua. Drama terbaru MR Grey yang sedang di tayangkan di Astro Ria & Ria HD setiap isnin sehingga khamis memang betul-betul melekat di hati.Sebab apa?. Lakonan setiap pelakon sangat santai dan di tambah pula dengan  loghat utara yang digunakan sangat kena. Walaupun heroin bukan orang utara, tetapi ianya di sampaikan dengan baik. Drama Mr Grey ni memang ada kelainan sebab main dengan pickup line yang memang kena la kat muka. Kadang-kadang sampai tergelak tengok . Cara sampai kan pickup line tu memang menjadi betul. 
Ayat Pickup Line Drama Mr. Grey Yang Mencuit Hati

Tuesday, 24 April 2018

10:32:00

Sudu Garpu Ole Ole Comel Dari Korea

Sudu Garpu Ole Ole Comel Dari Korea

Hai semua. Suprise. Suprise. Khaty memang suka dengan hadiah. Pasti semua orang pun suka. Lebih lebih lagi kalau hadiah dari luar negara. lagi suka. Macam baru-baru ini ada kawan pejabat yang baru balik dari korea, jadi dia beli kan ole-ole untuk kami. Sungguh tidak ku sangka, sudu & garpu idaman khaty sudah berada di dalam tangan khaty. 

Monday, 23 April 2018

14:09:00

Yasin 50 sen | Yasin Murah di Selangor !


Yasin Termurah Tanpa Minimum Order


Bila ada kenduri kendara atau majlis berkaitan dengan keagaman Islam. Selalunya kita akan menerima gift atau doorgift. Cerita bab doorgift murah. Korang boleh beli yasin dan terjemahan murah di Selangor.  Murah pun, murah hanya RM0.50 dah boleh jadikan sebagai hadiah pada kawan-kawan dan kenalan yang hadir ke kenduri.
Yasin 50 sen | Yasin Murah di Selangor !Yasin Termurah Tanpa Minimum Order

Friday, 13 April 2018

16:02:00

Althea Bare Essential | 3 Langkah Mudah Rutin Penjagaan Kulit Wajah

Althea Bare Essential |  3 Langkah Mudah Rutin Penjagaan Kulit Wajah

Althea Bare Essential - Dari utara hingga ke selatan dan patah balik ke utara dan agak-agak sabah sarawak terlibat tak dengan gossip paling hangat ketika ini. Psssttt. Nak cerita sikit, ini lah gossip yang bakal membuatkan anda kelihatan cantik, lawa dan comel macam orang korea. Hihihi. Mana ada gosip macam tu kan. Tak percaya lah.
Althea Bare Essential |  3 Langkah Mudah Rutin Penjagaan Kulit Wajah

Wednesday, 11 April 2018

15:58:00

FIVE POLITICALLY-INSPIRED ITEMS AVAILABLE ON CAROUSELL DURING GE14

FIVE POLITICALLY-INSPIRED ITEMS AVAILABLE ON CAROUSELL DURING GE14

Kuala Lumpur, 11 April 2018 – As Malaysia gears up for the upcoming polls,some entrepreneurial and enthusiastic Malaysians have taken to sellingpolitically-inspired items on Carousell, one of the world’s largest and fastestgrowing mobile classified marketplaces.
Here are five quirky items we found on the marketplace to help stoke thatelection fever ahead of the upcoming 14th General Election:

1) Tun Dr. Mahathir Mohammad’s Horse Riding Silver Statue
FIVE POLITICALLY-INSPIRED ITEMS AVAILABLE ON CAROUSELL DURING GE14


Weighing around 3kg, a rare riding statue of Tun Dr. Mahathir Mohammad isa masterpiece created and produced Wizart Studio Sdn Bhd out of respect or the former Prime Minister of Malaysia. One was later presented to Tun Dr Mahatir as a memento. “This is a one-of- a-kind statue that my studio produced to present to Tun Dr Mahathir himself. There are only 2 copies in the world! One is with Tun Dr. Mahathir, and the other is on sale on Carousell,” said Dina Yahya (CarousellStore: _min_onepitstop).

2) Vintage Merdeka Memorabilia
FIVE POLITICALLY-INSPIRED ITEMS AVAILABLE ON CAROUSELL DURING GE14

48-year- old political memorabilia collector Adrian Ung started collecting since 1997 and now counts over 200 items in his collection ranging from books, statements, mugs, plaques, newspapers, flyers and posters. Fascinated by its nostalgic value, he continues to scout across the world for priceless Malaysian political memorabilia. “I have always been fascinated by vintage items. I zoomed in on Merdeka and Malaya-era items as they are scarce, especially to Malaysians. I normally find the older pieces more interesting, which is why I normally collect items from the 50s to 80s era or earlier. I hunt for them online and in flea markets all over Malaysia & Singapore,” said Adrian (Carousell Store: nicimeow)

3) 14-karat Gold UMNO Ring
FIVE POLITICALLY-INSPIRED ITEMS AVAILABLE ON CAROUSELL DURING GE14

It is always exciting to be associated with politics, but keeping a 14-karat gold ring by a political party is also pretty cool and a great way to show your support for the party. The ring is currently on sale on Carousell for RM1,800.
Akmal bin Azman, 21, (Carousell Store: akmalazmn) said, “This UMNO ring belongs to a collector friend of mine who was looking for an avenue to sell some of his private collection. Carousell has helped us to sell many of our items and it soon forged a partnership between us. It became a revenue generator for us. This rare and unique 14-karat gold UMNO ring will be one of our most precious possession sold on Carousell, and we hope that it would soon find a new owner.”

4) 1990’s Undi Barisan Nasional Poster
FIVE POLITICALLY-INSPIRED ITEMS AVAILABLE ON CAROUSELL DURING GE14

This rare old poster written in Jawi, probably for the rural North, is one of only two posters that the seller has. “I have two pieces of this poster – one for me and one for my dad. It is hard to find pieces of history in mint condition. I am selling it now as I want to give others and opportunity to earn this rare memorabilia,” said Muhammad HazimBin Mohd Ridzuan. (Carousell Store: genuineforless)

5) Najib Razak and Khairy Jamaluddin Inspired Cupcakes for Sale!
FIVE POLITICALLY-INSPIRED ITEMS AVAILABLE ON CAROUSELL DURING GE14


Nurfazlyana Shahira bt Mohd Rosli partnered bakers to produce these Najib Razak colada jackfruit buns and Khairy Jamaluddin chocolate cupcakes which would make unique gifts for Malaysians. “Cupcakes are one of the desserts that have no boundaries when it comes to creativity. Creating a series of cupcakes inspired by political figures such as our Prime Minister and our Youth and Sports Minister help bring more attention to our political scene and the potential of Malaysia’s culinary creativity. I hope that Malaysians will enjoy the richness of our politics, just like our cupcakes.” (Carousell Store: fazly_ana)

Monday, 9 April 2018

11:46:00

Printcious | DIY Gift For Her

Printcious| DIY Gift For Her 

Assalamualaikum w.b.t

Printcious| DIY Gift For Her - Hai semua. Nak berikan special presents for her?? Susah kan nak buat keputusan. Mau ambik masa panjang ni, bukan sehari tapi boleh jadi berminggu. Dengan kesibukan tugas harian, mana sempat nak fikir, lepas tu nak kena pergi kedai cari satu-persatu.Dengar kata ada satu kedai cenderahati online yang di kenali sebagai printcious memang boleh selesaikan masalah anda yang nak cari hadiah atau cenderahati istimewa untuk si dia. Lagi mudah dan cepat sebab kita tak perlu keluar rumah dan. Semuanya di hujung jari anda saja. Klik klik siap. Mudah kan. Kenapa perlu kita pilih  dalam printcious.com ni sebab ianya adalah idea kreatif yang lahir dari fikiran kita untuk di beri kepada yang teristimewa dengan hati yang ikhlas.
Printcious.Com | DIY Gift For Her

Thursday, 5 April 2018

09:29:00

KERIANGAN TANPA HENTI DENGAN CARRIE JUNIOR FUNTIME WIPES

~KELEMBAPAN TERBAIK UNTUK RASA SEGAR DAN BERSIH SEPANJANG WAKTU~


Permulaan yang baik ke arah kehidupan yang sihat dan bersih bermula dengan memupuk amalan kebersihan sejak kecil. Amalan yang baik adalah dengan memastikan tangan sentiasa bersih sepanjang masa namun akan ada keadaan dimana air dan sabun tangan sukar diperolehi. Apakah yang akan anda lakukan bila berhadapan situasi seperti ini? Pada saat ini, tisu basah amat berguna untuk ibu bapa dan kanak-kanak.
KERIANGAN TANPA HENTI DENGAN CARRIE JUNIOR FUNTIME WIPES ~KELEMBAPAN TERBAIK UNTUK RASA SEGAR DAN BERSIH SEPANJANG WAKTU

Wednesday, 4 April 2018

Tuesday, 3 April 2018

08:28:00

The Regent of Kelantan Attends ‘Kelantan: Splendeurs d’un Sultanat’ Exhibition in France

The Regent of Kelantan Attends‘Kelantan: Splendeurs d’un Sultanat’ Exhibition in France


Paris, France, 2 April 2018 - Key officials, diplomats and authorities from France and Malaysia in Paris gathered around HRH Regent of Kelantan, Tengku Muhammad Faiz Petra, for the official inauguration of the ‘Kelantan, Splendeurs d’un Sultanate’ exhibition today.
The Regent of Kelantan Attends ‘Kelantan: Splendeurs d’un Sultanat’ Exhibition in France

Malaysians dressed in traditional costumes. From left: Professor Sulaiman Ghani (UiTM Shah Alam), Dato Siti Hamindah Hamat (Villa Danialla), Nazwan Ismail (Kelantan State Museum Corporation), Julia de Bierre (Curator of the exhibition), Datin Seri Haflin Nazri Aziz, Haslina Abdul Hamid (Deputy Secretary General, MOTAC), Dato Dr. Rizon Juhari (Rector ASWARA), Adlina Borhan (AB & Artho) and Abdul Rahim Haron (Tourism Malaysia).

Open to the public, the exhibition runs until 6 April 2018 and presents the art of living in Malaysia through craftsmanship and cultural heritage. It was created with the support of the Malaysian Ministry of Tourism and Culture, the Malaysian Embassy in France, the office of the Sultan of Kelantan, the Kelantan State Museum Corporation, the Faculty of Art and Design, UiTM Shah Alam and Tourism Malaysia.

The art pieces from state museums in Kelantan and private collections are presented for the first time in France and to show continuity in their ancestral knowledge, students of the Faculty of Art and Design, UiTM Shah Alam also exhibited their creations in jewelry and textile.
The Regent of Kelantan Attends ‘Kelantan: Splendeurs d’un Sultanat’ Exhibition in France

A section of the exhibition displaying artifacts  courtesy from Kelantan State Museum Corporation and photographic poster display of inspirational women from Kelantan, photographed by Kelantanese photographer, Yaman Ibrahim.

Mr Francois Laurent, Deputy Director of International Affairs, French Ministry of Culture and Communications exchanged gifts with Tengku Muhammad Faiz marking 60 years of Franco-Malaysian relations at the event which was also attended by Datuk Ibrahim Abdullah, the Ambassador of Malaysia to France and Haslina Abdul Hamid, Deputy Secretary General - Tourism, Ministry of Tourism & Culture.
The Regent of Kelantan Attends ‘Kelantan: Splendeurs d’un Sultanat’ Exhibition in France
Francois Laurent receiving a Kelantanese silverware gong from HRH The Regent of Kelantan as part of the gift exchange marking 60 years of Franco-Malaysian relations.

Julia de Bierre, Curator of the exhibition gave Tengku Muhammad Faiz a guided tour on the richness and diversity of the Malay heritage where jewelry, textiles, community art, wedding ceremony customs and a reconstruction of the royal dining room were on display.

A short Mak Yong dance of “Mengadap Rebab”, a mixture of theater and dance, classified as an Intangible Heritage of Humanity by UNESCO was performed by dancers from Akademi Seni Budaya Dan Warisan Kebangsaan (ASWARA).
The Regent of Kelantan Attends ‘Kelantan: Splendeurs d’un Sultanat’ Exhibition in France

Dancers from ASWARA performing Mengadap Rebab.
The exhibition is sponsored by the Malaysian Ministry of Tourism and Culture in association with Tourism Malaysia, the Embassy of Malaysia in France, Kelantan State Museum Corporation, UiTM Shah Alam and co-sponsored by Ancom Berhad, MAA Group Berhad and Uzma Group.

Adlina Borhan, co-founder of the Marketing and PR agency Ab & Artho, the organiser of this exhibition is supported by Julia de Bierre, Curator of the exhibition, Shah Ramli BVBA, design firm, Professor Sulaiman Ghani of UiTM Shah Alam, Rita Aziz and Yaman Ibrahim, photographers.

Monday, 2 April 2018

11:26:00

Kek Hari Lahir Yang Comel

 Kek Hari Lahir Yang Comel

Hai semua. Happy birthday to me 01/04. Senang nak ingat tarikh lahir khaty sebab nya memang paling popular sebab 'April Fool'. Masa zaman sekolah memang selalu jadi bahan kawan-kawan. Tetapi itu semua sekarang dah jadi kenangan paling best sebab waktu belajar adalah waktu paling bebas untuk buat apa saja. Dan waktu itu juga lah paling ramai kawan berbanding apabila sudah berkahwin dan ada anak. Sekarang pun orang akan ingat juga tarikh ini sebab tarikh bermulanya GST. Hihihi.